80% AV PROTEINENE ER I EGGESKALLET



 

Du har kanskje lest at plomme er usunt og at eggehvite inneholder mest proteiner, men hva vet du egentlig om skallet på egget og er eggeplomme usunt?

Eggeplomme bør du ikke kaste i søpla, den inneholder masse vitaminer og en del fett. Du trenger fett for å forbrenne fett så eggeplommer er kanskje det siste du bør kaste i søpla. Eggehviter inneholder masse proteiner og lite fett, men mesteparten av proteinene finner du faktisk i eggeskallet. Dette virker kanskje rart for mange, men det er like logisk som at skallet på frukten ofte er den sunneste delen på frukten. Eggeskallet er hardt fordi det er laget av nesten bare proteiner for å kunne beskytte plommen og eggehviten. Du kan sammenligne det med en yoghurt med lite protein og mye protein. Yoghurt med lite protein er mer flytende enn en med mye protein. Fra nå av er det bare å begynne å spise eggeskall! Jeg spiser 6 skall om dagen, trener når jeg føler for det og har masse muskler i rumpa! Jeg har også fått høre mye på snap i det siste at jeg har så mye muskler og da særlig i armer og skuldre, dette er nok mye pga eggeskall siden jeg begynte å spise det for bare 2 mnd siden. 

 

Oppskrift på proteinrike bananpletter med eggeskall

Du trenger:

- bananer

- havregryn

- mager kesam

- suketter/annet søtningsmiddel

- proteinpulver (jeg bruker med sjokoladesmak)

- egg

 

Med mengdene jeg brukte ble det 20 stk ganske store bananpletter. Jeg ville halvert oppskriften evt fjerdedelt den!

Finn frem noe å lage det i, jeg brukte dette.

Så brukte jeg 5 bananer og en halv boks mager kesam.



Deretter tok jeg 4 toppede skjeer proteinpulver.

Jeg brukte 4 eggeplommer, 12 eggehviter og 7 eggeskall!

Jeg brukte en stavmikser til slutt for å blande alt og du merker faktisk ikke noe til eggeskallene når de er godt mikset, jenialt!

Så tok jeg ca 10 suketter i en skål vann og satte den i mikroen for å smelte sukettene.



Deretter helte jeg de smeltede sukettene i bollen sammen med nok havregryn til at det skulle bli som en vaffelrøre. Jeg lot den stå å tykne litt på benken før jeg fordelte røren i små klumper på et bakebrett.

Jeg trykte alle klumpene så flate som mulig (ca 1 cm høye) og satte dem i ovnen på 225 grader i ca 15 minutter til de så slik ut.

Deretter kan man jo velge om man skal ta hensyn til eventuelle allergier å droppe sjokoladepålegg, jeg valgte å drite i det og tok som vanlig noen store skjeer "ukjent" sjokoladepålegg på mine.





Del hjerne oppskriften videre eller kom med tilbakemeldinger! =)

 

 NINJAVIP.COM (for 18+ only!!)

 

 SNAPCHAT: LOTTENINJA


 

Jeg sender bilder på sms: 41716306 (29 kr pr. svar)!





Én kommentar

anon

21.04.2016 kl.22:43

Looks good. Unique idea with eggshells. You probably get a lot of calcium that way.

I see your cat checking out the cookies in the bottom pic.



Skriv en ny kommentar



Instagram @fitfager

Snapchat: lotteninja

Contact:
frkninja@hotmail.com












  • gratisdesign av Tonjemt

♡ Design av Tonjemt ♡
hits