DETTE BØR DU PRØVE



 

Jeg har snudd om kostholdet mitt totalt og merker store forbedringer i energinivået mitt! Som noen kanskje har fått med seg så sliter jeg med diagnosen ME (kronisk utmattelsessyndrom) og ønsker å gjøre mitt beste for å få mest mulig energi i hverdagen. Jeg har tidligere vært verdens dårlgiste fitnessforbilde siden jeg har levd av bare ting jeg ikke tåler. Jeg tåler ikke gluten eller melk og har spist Grandiosa, Is og sjokolade i alle år. Grunnen til at jeg ikke er superovervektig er mest sannsynlig at jeg har hatt diare hele livet siden kroppen har prøvd å kvittet seg med det meste jeg har spist. 

Målet mitt nå er å trene 6 dager i uken, ha energi til å treffe venner og klare å jobbe litt. Jeg har aldri før klart å fått til mer enn en av disse tingene på en dag og nå klarer jeg minst 2! All fremgang er bra fremgang sålenge det ikke går bakover. Jeg har kuttet ut all gluten i 4 uker nå og nesten all melk, nå er det full skjerpings!


 

Alt du trenger til bananpletter er: 

- 2-3 bananer

- havregryn

- ca 10 suketter/stevia/sukrin

 

Du kan også tilsette:

- kanel (hvis du vil ha annen smak enn banansmak)

- mager Kesam (hvis du vil ha dem med litt ekstra proteiner)

- eggehviter (hvis du vil ha enda mer proteiner)

 

Jeg bruker å ha eggehviter i, men har store konsentrasjonsvansker og klarte faktisk å glemme det når jeg lagde disse idag. De ble gode uansett, men med litt mindre proteiner enn planlagt.

This is how we roll: 

Finn frem en bolle eller gjør som meg og bruk et dl-mål. Ha i bananene og kutt dem evt i mindre biter først. Tilsett ca like mye havregryn som bananer og krakk det sammen til en slags røre. 

Du kan også tilsette noen ss mager kesam og noen eggehviter. Jeg bruker å ha ca 4 ss mager kesam og 3-4 eggehviter. 

SAMSUNG CSC

Sukettene bør du ikke tilsette uten å smelte dem først. Jeg har selvfølgelig prøvd det selv og endte opp med banankaker uten søtning som hadde enkelte oversøte områder. Det ble ikke godt! 

Ha 1-2 cm vann i et lite glass, putt sukettene oppi og la det stå ca ett minutt i mikroen. Når de er smeltet kan du enten avkjøle dem litt før du har dem i eller bare være like utålmodig som meg og ha dem rett oppi!

Bland alt godt og bruk evt mikser hvis du er redd bananbiter. Hell røren ut på et bakepapir og klapp alle plettene flate så de er ca 1.5 cm tykke. 

Stekes på 200 grader til de ser litt gyldne ut. 


 

Disse er perfekte å ta med på trening siden du bør få i deg noe næringsrikt fortest mulig etter en hard økt for å få noe fremgang. Spiser du ikke, blir du bare et svakt benrangel uten energi! Heldigvis er det populært å være fit, ikke tynn =) 

 


 





4 kommentarer

Cassandra Lysgård

09.03.2016 kl.00:57

Så godt ut :)

Lotte Cornelia Ninja Fagerheim

09.03.2016 kl.01:33

Cassandra Lysgård: det er det og :)

09.03.2016 kl.13:12

Stygge ræva!!!

anon

09.03.2016 kl.15:38

Cookies look great.

Glad to hear the ME improved a bit, and your energy level's up.

Don't forget some herbs can help, too.

I've noticed diet, adequate insoluble fiber, protein, overall nutrition etc. makes a big difference (of course, on the internet they beat those subjects to death). Also working out makes a difference (as you already know).



Skriv en ny kommentar



Instagram @fitfager

Snapchat: lotteninja

Contact:
frkninja@hotmail.com












  • gratisdesign av Tonjemt

♡ Design av Tonjemt ♡
hits